آموزش برنامه نویسی mql4؛ با بیانی ساده و کاملا پروژه محور

آموزش برنامه نویسی mql4؛ با بیانی ساده و کاملا پروژه محور

41856

بازدید

11

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

آموزش برنامه نویسی mql4؛ با بیانی ساده و کاملا پروژه محور

سوال : آموزش mql4 به نظرتون سخت است؟ پس یک دقیقه متن زیر را بخونید تا متوجه اسان بودن این زبان برنامه نویسی، مخصوص تریدر های فارکس شوید.

89%

رضایت کاربران

نویسنده

محمد ابراهیمی

دسته بندی

مقاله

سطح

مقدماتی

معرفی دوره اموزش mql4، از مدرس زبان های برنامه نویسی محمد ابراهیمی

مقدمه ای بر یادگیری برنامه نویسی mql4

یادش بخیر! عین باد گذشت زمانی که خودم هم چیز زیادی از زبان طراحی اکسپرت در MQL4 نمی دانستم، و بسیار به دنبال  اموزش mql(اموزش ام کیو ال) مناسب میگشتم.  چون همیشه میشنیدم با یک اکسپرت یا اندیکاتور مخصوص میتوان سود زیادی به دست اورد. تصمیم گرفتم تمام فوت و فن این زبان برنامه نویسی را به دست بیاورم، تا بتونم با لذت و تماما اتوماتیک معامله کنم. 

حالا خوشبختانه خبر خوبی براتون دارم. تصمیم گرفتم تمام نکات این زبان کد نویسی، از برنامه نویسی mql4 گرفته تا اجرای اکسپرت روی سرور، خدمتتون در حدی عملی اموزش بدم که همین الان اولین اکسپرت یا اندیکاتور خودتون را بنویسید. ورودتون به همکاران اکسپرت نویس را تبریک میگویم.

ساختن ربات هوشمند در mt4 و mt5 با زبان برنامه نویسی mql

تاکید میکنم قرار شد در دوره آموزشی mql4 که به صورت ویدیویی براتون ضبط میکنم، انقدر سریع و ساده برنامه نویسی به زبان mql4، را داخل متاتریدر(metatrader) اموزش بدهم، که تا ده دقیقه دیگر اولین اکسپرت خود را برای دوستانتون بفرستید و از نوشتن ان لذت ببرید. 

من ، محمد ابراهیمی هستم و با سابقه ای بلند مدت در ساخت اندیکاتور و اکسپرت در خدمتتونم. در دوره آموزش اکسپرت نویسی mql4، اصلا دوست ندارم موارد حاشیه ای و به درد نخور ( یا کمتر به درد بخور ! ) را اموزش بدهم. صرفا مباحثی از طراحی اکسپرت و اندیکاتور یادتون میدهم که نه تنها لذت ببرید، بلکه خود کد نویسی این زبان منبعی برای کسب درآمد شما باشد. 

البته مواردی هم هست که شاید به ندرت به کارتون بیاد. اون هارو هم بعد از اتمام اموزش اصلی، حتما اموزش میدهم. پس نگران نباشید. دوست من، این دوره انقدر جامع هست، که می توانید اکسپرت طراحی خودتون را وارد بازار کنید و بتوانید به دیگران عرضه کنید. 

اموزش زبان برنامه نویسی MQL4

در اموزش زبان برنامه نویسی mql، با توجه پررنگ شدن نقش هوش مصنوعی(Artificial intelligence) در بازار های مالی وتریدینگ، بخصوص فارکس و ارز دیجیتال، جهت طراحی، برنامه نویسی، ساخت اکسپرت واندیکاتور، ما همچنان به یاد گیری زبان برنامه نویسی mql نیاز داریم و باید در اولویت یاد گیری ما قرار داشته باشد. چرا که هوش مصنوعی(AI) امسال(یعنی در سال 2023) هنوز قدرت کافی برای استفاده در کد نویسی های مارا ندارد!

دوره اموزش برنامه نویسی mql4:

با شرکت در دوره اموزشی ام کی ال 4، شما یاد میگیرید ایده ها و استراتژی های خود را به راحتی کد نویسی و تست کنید. شاید تست سود ده بودن یک استراتژی، بصورت دستی ماه ها زمان نیاز داشته باشد ولی با تبدیل سیستم معاملاتی خود به یک اندیکاتور یا اکسپرت تمام اتوماتیک، در عرض جند ثانیه می توانید خروجیه استراتژی خود را بدست اورید.

زبان mql خیلی شبیه به زبان های برنامه نویسی دیگر می باشد.مثل c++

و اگر زبان های برنامه نویسی دیگری مثل جاوا، جاوااسکریپت، پایتون، سی شارپ (C#) و بخصوص c++ را کار کرده باشید، می تواند یادگیری شما را بسیار سرعت ببخشد.

نکاتی که قبل از شروع طراحی اکسپرت در MQL4 باید ذکر کنم:

  • 1- ویدیو ها خیلی کوتاه براتون ضبط میشه تا خسته کننده نباشه پس از تعداد زیاد جلسات نترسید!
  • 2- احتیاجی به پیش نیاز ندارید. همین که متاتریدر را بشناسین و کمی بورس و فارکس بلد باشین کافیه( بلاخره یه چیزی از بورس و فارکس باید بلد باشید که میخواید الان اکسپرت براش بسازید !)
  • 3- به زبان خودمونی اموزش میدهم.
  • 4- بر خلاف همه اساتید، من، مباحث اموزشی به قسمت های مختلف مثل مقدماتی و پیشرفته و اکسپرت و اندیکاتور و پنل گرافیکی و  . . تقسیم نمیکنم . چرا؟ چون که خسته کننده میشه براتون و باعث میشه پای کامپیوتر خوابتون ببره. به علاوه، مباحث به هم مرتبط هستند و کار درستی نیست تفکیک کردنشون.
  • 5- محیط برنامه نویسی ما ، متاتریدر هستش و نیاز به هیچ چیز اضافه ای نیست . یک لپتاپ ساده هم داشته باشید کافیه .
  • 6- اخرین نکته، سوالی داشتید ازم بپرسید. تلگرام واتساپ اینستاگرام و ... هستم در خدمتتون ولی اگر سوالتون پیرامون دوره هستش توی قسمت نظرات همین صفحه مطرح کنید. 
  • توجه : اگر الان در حال خواندن این پست هستید و دوره اموزشی به اتمام رسیده بود نگران نباشید . در پایین همین صفحه سوالاتتون بپرسید. من پاسخ گو هستم. 

نکته طلایی !!!من پروژه ساخت اکسپرت و اندیکاتور هم قبول میکنم. اگر خودتون یا دوستان،نیاز به برنامه نویس mql4 داشتید به من اطلاع بدید. چه ساده چه حرفه ای. بلاخره زندگی خرج داره:) این مورد را به عنوان لطف خودتون به من در نظر بگیرید.

5 قسمت اصلی آموزش های این دوره:

  • - قسمت اول: آشنایی! بدون آشنا شدن که نمیشه.
  • - قسمت دوم: مباحث اولیه و ساده و همچنین ساخت اولین اکسپرت.
  • - قسمت سوم: آموزش مباحث مربوط به برنامه نویسی اکسپرت و ساخت اکسپرت.
  • - قسمت چهارم: اموزش مباحث مربوط به برنامه نویسی اندیکاتور و ساخت اندیکاتور.
  • - قسمت پنجم: مباحث فوق حرفه ای که فقط خاصل چند سال تجربه است.

چند مثال از نکات پیشرفته که در اخر دوره اموزش میدهیم:

1 - فرض کنید اکسپرت شما یک buy گرفته. دوست دارید همون لحظه یک اسمس دریافت کنید؟! خب کی دوست نداره؟! 

2 - اتصال ربات تلگرام به اکسپرت توی متاتریدر. 

3 -  اجرا کردن 24 ساعته اکسپرت بدون اینکه کامپیوتر خودتون روشن باشه.

4 -  و خیلی موارد دیگه که به موقش عرض می کنم خدمتتون، اصلا نگران نباشید.

5- و پنجم طراحی چندین پروژه واقعی و کابردی که کمکتون میکنه حسابی مسلط بشید. 

 

ویژگی های اموزش ام کی ال 4 از استاد ابراهیمی:

  • ساده و روان

در این اموزش تماما سعی شده از مطالب حاشیه ای در رابطه با اموزش mql4، و غیر ضروری که فقط باعث سردر گم شدن دانشجو می شود، پبپرهیزیم، و با مثال های ساده، روان و عملی، مطلب را در ذهن شرکت کننده ها جا بیندازیم.

اموزش اتصال تلگرام(telegram) به متاتریدر 4 ومتاتریدر5

  • روش های متنوع اموزشی

در این دوره اموزشی، از بروز ترین روش های که باعث درک سریع و عمیق مطلب، در ذهن مخاطب می شود بهره برده ایم. به طور مثال در انتهای جلسه اول شما باید اولین اکسپرت خود را طراحی واجرا کنید.

  • محتوای به روز و کاربردی

در این اموزش، خلاصه چندین کتاب و چندین سال تجربه به شما اموزش داده می شود. به علاوه مطالب بروز مثل وصل کردن متاتریدر به تلگرام، به سرور های اختصاصی و یا دریافت پیامک(sms) از متاتریدر، به شما اموزش داده می شود.

  • پشتیبانی پس از پایان دوره

شما می توانید در حین و یا پس از دوره ام کیو ال4، سوالات خود را بصورت پیام یا ویس در شبکه های اجتماعی از استاد بپرسید. و ایشون بصورت ویس یا فیلم ضبط شده، کامل و دقیق به شما پاسخ می دهند.

دانلود رایگان جلسات آموزش زبان برنامه نویسی mql4

جلساتمعرفی موضوع هر جلسهزمان حجمدانلود
جلسه مقدماتیاشنایی اولیه؛ معرفی استاد و کلباتی از اموزش پیش رو ...2:37 دقیقه7.7 mbدانلود
جلسه دوماشنایی با فرمت های mq4 و ex4 و ساخت اولین اکسپرت ...5:45 دقیقه19.7 mbدانلود
جلسه سوماشنایی با انواع دستورات؛ دستور Alert، دستور Comment ....12:35 دقیقه47.6 mbدانلود
جلسه چهارماشنایی با انواع متغیر ها : متغیر های اعداد صحیح، معیر اعداد اعشاری ...11:20 دقیقه35.3 mbدانلود

 

تاریخچه زبان برنامه نویسی mql

زبان برنامه نویسی MQL (MetaQuotes Language) در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت MetaQuotes Software معرفی شد. ابتدا در پلتفرم MetaTrader 3 استفاده می شد و سپس در سال ۲۰۰۵ نسخه MQL4 معرفی شد. این زبان برای توسعه اسکریپت ها، اندیکاتورها و اکسپرت ها در بازار فارکس استفاده می شود. MQL4 و MQL5 بر پایه زبان C/C++ توسعه یافته اند و با Python نیز ارتباط دارند که در برخی پلتفرم های معاملاتی استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی mql4 اصلا چی هست ؟

این هم یک زبان برنامه نویسی است و به ما کمک میکنه استراتژی های سود دهی که داریم و یا ایده های خاصی که داریم را به اکسپرت یا اندیکاتور تبدیل کنیم . در واقع شامل یک سری دستورات ساده است .فقط و فقط همین . از اسمش نترسید . 

زبان برنامه نویسی mql4

ایا زبان برنامه نویسی MT4، همان زبان C++ است؟

به نقل از سایت معروف quora.com، در سال 2023، تفاوت این دو زبان این طور بیان شده است: زبان برنامه نویسی و کد نویسی MT4، زبان MQL4 می باشد، که بر اساس زبان کد نویسی  C++ است، در حالی که زبان برنامه نویسی MT5، زبان MQL5 است که نسخه تخصصی تری از زبان C++ است و به طور خاص برای ساخت اندیکاتور و اکسپرت ساخته شده است.

به طور کلی، اکثر برنامه نویسان، آموزش برنامه نویسی MQL4، را به افرادی که میخواهند شروع به اموزش اکسپرت نویسی کنند، و همچنین اقدام به ساخت و طراحی ربات های معامله گر کنند، توصیه میکنند.

اکسپرت چیست؟

اکسپرت عملا یک برنامه است که در زبان عامیانه به ان ربات میگویند. این برنامه تنظیم میشه که به جای ما به صورت 24 ساعته در متاتریدر یک سری کار هایی انجام بده. مثلا میتونیم تنظیمش کنیم که هر موقع در نمودار سه کندل صعودی دیدی، به اندازه حجم مشخصی یک buy انجام بده.

این ساده ترین انتظار ما از یک اکسپرت خوب است و شما به عنوان یک طراح اکسپرت در MQL4  میتونید اکسپرت هایی با قابلیت های بیشتر طراحی کنید. پس اگر میخواید اکسپرت نویس حرف ای شوید با من همراه باشید. در این دوره، اموزش اکسپرت نویسی و ساخت اکسپرت به صورت حرفه ای اموزش داده میشه. در زیر اسم تعدادی اکسپرت برای mt4، که در سال 2023 خیلی در موردشون صحبت میشه  معروف شده اند را خدمدتون معرفی میکنم.

  • 1- Athena Expert Advisor
  • 2- 1000 Pip Climber Expert Advisor
  • 3- Flex Expert Advisor
  • 4- Ultima Expert Advisor
  • 5- Zeus Expert Advisor
  • 6- FX Fortnite Expert Advisor
  • 7- Calypso Expert Advisor
  • 8- Learn2Trade Expert Advisor.
  • 9- Forex Fury Expert Advisor
  • 10- Alfa Scalper

اندیکاتور چیست؟

اندیکاتور هم یک برنامه است و یک سری محاسباتی انجام میده و پیش بینی میکنه که قیمت الان میخواهد صعود کنه یا نزول. بر خلاف اکسپرت، اندیکاتور قابلیت این که به صورت خودکار ترید کنه، نداره.

نمونه اندیکاتور هایی که قبلا دیدید،  مثلا اندیکاتور Rsi یا موینگ اوریج که معروف ترین ها هستند. توی این دوره اموزش اندیکاتور نویسی و ساخت اندیکاتور مخصوص خودتون اموزش میدم. 

ارتباط mql4 با زبان c++ چیست؟

 ارتباط MQL4 با زبان C++ یکی از نقاط قوت آن است. MQL4 بر پایه زبان C توسعه یافته و برنامه نویسانی که با C++ آشنایی دارند، به راحتی می توانند به MQL4 مسلط شوند. این ارتباط، این امکان را به آن ها می دهد که قسمت هایی از کد خود را با استفاده از ویژگی ها و قواعد زبان C++ پیاده سازی کنند.

همچنین، این ارتباط نزدیک، برنامه نویسان را قادر می سازد تا از قدرت و انعطاف پذیری زبان C++ بهره برداری کنند و در عین حال از سادگی و قابلیت های MQL4 نیز بهره مند شوند. به این ترتیب، برنامه نویسان می توانند با تسلط بر C++، به طور قدرتمند تر برنامه ها و اسکریپت های MQL4 را توسعه دهند.

کاربرد های زبان mql4 چیست؟

  • توسعه اکسپرت ها (Expert Advisors)

اکسپرت ها برنامه های خودکار هستند که بر اساس قوانین معاملاتی تعیین شده توسط کاربر، معاملات را به صورت خودکار اجرا می کنند. با استفاده از زبان MQL، می توانید اکسپرت هایی را طراحی و کد نویسی کنید که به طور هوشمندانه تصمیمات معاملاتی را اتخاذ کرده و به صورت خودکار در بازار ترید کنند.

  • ساخت اسکریپت ها (Scripts)

اسکریپت ها نیز برنامه های اتوماتیکی مثل اکسپرت ها هستند که در متاتریدر اجرا می شوند. معمولاً اسکریپت ها برای انجام عملیات خاصی مانند اجرای سفارشات یا محاسبه شاخص ها و نمودارها استفاده می شوند.

  • آزمون و بهینه سازی استراتژی های معاملاتی

با استفاده از زبان MQL می توانید استراتژی های معاملاتی خود را از نظر سود ده یا ضرر ده بودن تست کنید و بهینه سازی کنید. با ساختن توابع و شرایط معاملاتی خاص، می توانید نتایج معاملات در بازارهای مختلف را بررسی کنید و استراتژی های بهتری را توسعه دهید.

  • ساخت اندیکاتورها (Indicators)

اندیکاتورها ابزارهایی هستند که بر اساس داده های بازار و تحلیل فنی، اطلاعاتی را به کاربران ارائه می دهند. با استفاده از زبان MQL می توانید اندیکاتورهایی را بسازید که با تحلیل داده های بازار، نمودارهای مفیدی را به شما ارائه کنند.

ضرورت یادگیری برنامه نویسی ام کیو ال 4 چیست؟

زبان ام کیو ال برای طراحی وساخت اسکریپت ها و اکسپرت ها در پلتفرم MetaTrader استفاده می شود. با استفاده از MQL، می توانید ایده های خود را به اکسپرت های اتوماتیک و خودکار تبدیل کنید تا معاملات شمارا بصورت خود کار انجام دهد. همچنین با استفاده از MQL، می توانید استراتژی های معاملاتی خود را تست، و با سعی و خطا، بهترین حالت استفاده از استراتژی خود را بدست اورید. 

با کمک زبان mql4,mql5 در بازار های مالی جهانی معامله کنید و سود کنید.

سرفصل های دوره آموزش برنامه نویسی mql4

اگر بخواهیم زبان برنامه نویسی را بصورت دانشگاهی و اکادمیک تدریس کنیم، باید مطالب و سرفصل های زیادی را به شما تدریس کنیم. ولی چون هدف ما از این اموزش، ارائه مباحث عملی است(در حد ساخت اولین اکسپرت، ان هم در جلسه اول) است نه مطالبی که در همه جا می توانید به ان دسترسی داشته باشید، و میخواهیم بلافاصله بعد این اموزش ها، شروع به طراحی اکسپرت در MQL4 و کسب درامد کنیم، ما هر انچه را که شما نیاز دارید در حد اقل زمان، یاد بگیرید تا شروع کنید، را در اختیار شما قرار می دهیم. اما برای ان دسته افرادی که می خواهند سر فصل های زبان ام کیو ال را بدانند، این سر فصل هارا برای شما قرار می دهیم ولی بیشتر این موضوعات را فعلا نیازی نیست یاد بگرید.

  • درس 1: آشنایی با محیط کار متاادیتور( MT4)
  • درس 2: کلیاتی در مورد اسکریپت ها (Script)، اندیکاتور ها (Indicator)  و اکسپرت ها (Expert)
  • درس 3: شروع برنامه نویسی MQL4
  • درس 4: کار با محیط های MetaEditor - بخش الف
  • درس 5: کار با محیط های MetaEditor –   بخش ب
  • درس 6: اساخت انواع پوشه های اکسپرت، اسکریپت و اندیکاتور ها
  • درس 7: تنظیمات پیش پردازنده و کاربرد آن ها در  MQL4
  • درس 8: ساخت انواع توضیحات (Comments, Remark)
  • درس 9: توابع Comment وPrint
  • درس 10: بررسی انواع و اقسام متغیرها
  • درس 11: کلیاتی در مورد متغیرهای صحیح  (Integer Data Type)
  • درس 12: متغیر های تاریخ و زمان  (Date Time Type)
  • درس 13: متغیر های رنگ  (Color Type)
  • درس 14: متغیرهای  منطقی  (Boolean Type)
  • درس چهاردهم: متغیر های حقیقی  (Real Type)
  • درس 15: متغیر های رشته ای  (String Type)
  • درس 16: توابع  (Functions)
  • درس 17: متغیر محلی  (Local Variables)
  • درس 18: متغیر سراسری (Global Variables)
  • درس 19: متغیرهای خارجی از نوع extern و input
  • درس 20: داده های شمارشی  (Enumeration)
  • درس 21: عملیات انتساب  (Assignment Operation)
  • درس 22: عملیات محاسباتی  (Arithmetic Operation)
  • درس 23: عملگرهای رابطه ای  (Operation of Relation)
  • درس 24: عملگرهای منطقی  (Boolean Operating)
  • درس 25: قوانین تقدم و تاخر محاسباتی  (Precedence Rules)
  • درس 26: عملگر های سه تایی  (Ternary Operator)
  • درس 27: عملگر  های سوئیچ  (Switch Operator)
  • درس 28: عملگر شرطی  if - else
  • درس 29: حلقه while
  • درس 30: حلقه های do while و for
  • درس 31: متغیر استاتیک  (Static)
  • فصل 32: ساخت اسکریپت ها (Script)
  • درس 33: ساختار اسکریپت  (Script Structure)
  • درس 34: معرفی متغیرهای آرایه ای و کندل ها
  • درس 35: محاسبه سقف تغییرات قیمت روزانه در کندل صفر
  • درس 36: بهینه سازی اسکریپت سقف تغییرات قیمت در کندل صفر
  • درس 37: محاسبه سقف تغییرات قیمت روزانه برای کندل های متوالی
  • درس 38: ارسال اسمس و نوتیفیکیشن  به گوشی موبایل
  • درس 39: ایجاد MessageBox - بخش الف
  • فصل 40: ساخت  اولین اندیکاتور  (Indicators)
  • درس 41: بررسی ساختار اندیکاتورها
  • درس 42: کدنویسی یک اندیکاتور
  • درس 43: جزئیات تابع Event Handling مربوط به Indicators
  • درس 44: نگاشت آرایه به بافر
  • درس 45: کدنویسی اندیکاتور دو خطی
  • درس 46: تاب Alert
  • درس 47: تابعiCustom
  • فصل 48: ساخت یک اکسپرت به عنوان نمونه (ربات هوشمند (Expert))
  • درس 49: ساخت فایل اکسپرت جهت باز کردن Position
  • درس 50: تکمیل کردن کدهای اکسپرت برای بستن  Position
  • فصل 51: کار بر روی فایل ها ساخته شده
  • درس 52: ساخت اکسپرت برای کنترل اطلاعات فایل
  • درس 52: تکمیل ساخت اکسپرت برای کنترل اطلاعات فایل
  • درس53: محاسبه حجم پوزیشن براساس درصدی از مقدار اکانت
  • درس 54: ایجاد بازه زمانی معامله توسط اکسپرت

اموزش کامل طراحی اکسپرت در MQL4

در آموزش MQL4، شما به قدرتی دست خواهید یافت که به شما این امکان را می دهد، که ایده ها و استراتژی های خود را به الگوریتم های هوشمند و قابل اجرا، در تمام بازارهای مالی(فارکس و کریپتو) تبدیل کنید، و به ترید های پر سود دست پیدا کنید. این مسیر، ارتقاء مهارت های شما را در جهت یک تحلیلگر حرفه ای و کارآزموده، که در ایجاد روند موفقیت خود قاطع و پی گیر است را تسریع خواهد کرد.

  • آموزش کامل mql4 مناسب چه کسانی است؟

این اموزش برای تمام تریدر ها و فعالان بازر های مالی که قصد دارند، ایده و استراتژی های خود را تست کنند یا بصورت یک ربات معامله گر اتوماتیک وارد بازر کنند، مناسب می باشد، پس همه تریدر های بازار فارکس و ارز دیجیتال، که با متاتردر یا تریدینگ ویو کار میکنند می توانند از این اموزش استفاده کنند.

  • در این دوره چه چیزی یاد میگیریم؟

در این دوره اموزشی با این موضوعات اشنا می شوید: 1- اشنایی با محیط متا ادیتور 2- اشنایی با انواع فرمت ها مثل ( mq4  و ex4 )  3- اشنایی و کد نویسی انواع متغیر ها وووو.
ولی انچه که هدف ماست این است که شما با گذراندن این دوره، بتوانید تسلط کافی برای تبدیل هر سیستم معاملاتی به اکسپرت را کسب کنید.

  • بهترین دوره آموزش برنامه نویسی mql چیست؟

شاید این دوره جامع ترین دروه اموزش mql4 نباشد(ان هم به دلیل نپرداختن به موضوعات تئوری و غیر کاربردی)، ولی این ادعا را داریم که جزو یکی از ساده ترین و کاربردی ترین دوره های اموزشی هستیم. بررسی این موضوع هم سخت نیست. شما می توانید چند قسمت  رایگان از این دوره را دانلود و مشاهده کنید، و با دوره هایی که در اپارات و یوتیوب است مقایسه کرده و خودتان قضاوت کنید.

مدرس دوره اموزش expert mql4

مدرس این دوره، اقای محمد ابراهیمی است. رشته تحصیلی دانشگاهی ایشون کارشناسی نر افزار است. در حدود 12 سال است که وارد حوزه فارکس و بازار های مالی شدند. برنامه نویسی ساخت ربات های هوشمند معامله گر را، در حدود 4 سال است که بصورت تخصصی شروه کرده اند و در حدود 60 پروزه موفق تحیول بازار داده اند. و اکنون میخواهند تجربه چندین ساله خود را بصورت عملی و پروژه محور در خدمت تردیدر های عزیز قرار دهند.

نظرات دانشجویان دوره اندیکاتور و اکسپرت

خوشبختانه دوستان زیادی به مجموعه ما لطف داشته اند. واقعا نظرات دل گرم کننده دوستان سود اموز، مایه افتخار و انژی بخش ما، برای انجام فعالت های هرچه بیشتر و با کیفیت تر است. در زیر میتوانید نظر برخی از مشتریان ما را مشاهده کنید.

نظر مثبت شاگردان اموزش ساخت اکسپرت فارکس با زبان mql4

نظر شاگرد و مشتری ساخت اندیکاتور های فارکس با زبان برنامه نویسی ام کیو ال 4

نظر خوب شاگرد اموزش mql4 توسط استاد محمد ابراهیمی از سایت سود اموز

سوالات متداول

  • هزینه دوره اموزش mql4 چقدر است؟

هزینه این دوره فعلا رایگان است و شم می توانید از لینک های بالا این اموزش تخصصی را دانلود نمایید.

  • ایا میتوانم ساخت اندیکاتور یا اکسپرت سفارش بدهم؟

بله، شما می توانید از طریق قسمت تماس با ما یا ایدی های زیر طراحی یک اندیکاتور یا اکسپرت(بر اساس استراتژی شخصی خود را) توسط اقای ابراهیمی را سفارش دهید.

 ___  پیج اینستاگرم استاد محمد ابراهیمی افتتاح شده ___

--- ادامه جلسات اموزشی در پیج منتشر خواهد شد . لطفا فالو کنید ---

< مشاهده پیج >https://www.instagram.com/ebrahimi_forex

شماره تماس تلگرام: 09357565188

 

  • ایا می توانم کتاب آموزش اکسپرت نویسی در MQL4 را دانلود کنم؟

بله. با کلیک بر روی این لینک، می توانید کتاب رایگان اموزش ام کیو ال4 را بصورت رایگان دانلود نمایید. دانلود

  • چطور اموزش زبان برنامه نویسی MQL4 PDF را دانلو د کنم؟

شما می توانید PDF اموزش ام کیو ال را از لینک زیر دانلود نمایید(البته این اموزش به زبان انگلیسی می باشد)

دانلود MQL4  PDF

  • ایا مدرک اموزش MQL هم به دانشجویان داده می شود؟

با توجه به اینکه اموزش های ما به دور از سرفصل های روتین و دانشگاهی است، و همچنین تنها چیزی که در زمینه بازار های مالی مهم است، داشتن مهارت کسب سود با ترید کردن و یا سود ده بودن یک اکسپرت می باشد، اصلا نیار به تهیه مدرک برای دانشجویان احساس نمی شد، لذا با شرکت در این دوره مدرک خاصی ارائه نمی شود. هدف ما پرور دانشجویانی است که بتوانند به راحتی یک استراتژی پیچیده را به یک اکسپرت دقیق و بدون خطا تبدیل کنند. 

  • ایا امکانش است در مورد محتوای فیلم اموزش MQL بیشتر توضیح بدید؟

بله در ادامه به توضیح مختصری در مورد هر کدام از جلسات می پردازیم.

محتوای جلسه اول

ساخت اولین اکسپرت در متاتریدر و توضیحاتی در مورد فرمت فایل ها . فایل هایی با فرمت mq4 فایل برنامه نویسی ما هستند و فایل های ex4 فایل نهایی اکسپرت است که قابل تغییر نیست 

محتوای جلسه دوم

اشنایی با مفهوم تیک در بازار های مالی : یک تیک ، منظور یک اپدیت قیمت میباشد . یعنی هر بار قیمت اپدیت شد میگوییم یک تیک داشته

اشنایی با 4 دستور پر کاربرد : دستور Alert - از این دستور برای ایجاد یک الارم استفاده میشه .  دستور Comment - از این دستور برای نمایش اطلاعات در بالای چارت استفاده میشه و دستورات Ask . Bid - این دو دستور قیمت عرضه و تقضارا را در بازار به ما میدهند 

محتوای جلسه سوم

دوستان عزیز توی این جلسه با مفهوم متغیر آشنا میشیم و یاد میگیریم که در زبان mql4 چگونه میتوان متغیر هارا ایجاد کرد . 

نوشتن کد های دستوری در زبان برنامه نویسی mql4

متغیر ها 4 نوع مختلف داشتند 

  • متغیر های از جنس عدد صحیح : که از نوع int هستند  مثلا int sal = 1399
  • متغیر هایی از جنس عدد اعشاری : که از نوع double هستند مثلا double nomre = 18.5
  • متغیر هایی از جنس متن : که از نوع string هستند مثلا " string mah = "esfand
  • متغیر هایی از جنس درست و غلط : که از نوع bool  هستند مثلا bool masir = true

 

  • اگر ممکنه ایدی استاد را جهت سفارش اندیکتور و اکسپرت بفرماید؟

 ___  پیج اینستاگرم استاد محمد ابراهیمی افتتاح شده ___

--- ادامه جلسات اموزشی در پیج منتشر خواهد شد . لطفا فالو کنید ---

< مشاهده پیج >https://www.instagram.com/ebrahimi_forex

شماره تماس تلگرام: 09357565188

 

زبان ام کیو ال 4 که اختصارا به ان mql4 میگیم، میتواند شما را به یک تستر استراتژی بزرگ تبدیل کند.(البته در سال 2023 و با کمک هوش مصنوعی که دیگه راحت تر از راحت، شده کارتون! چی کشیدن اساتید این زبان مثل اقای Mr. Renat Fatkhullin the CEO of MetaQuotes Software Corp). فقط کافیست کمی با کد هایی مثل Data Types، Type bool، Type color، و چند تا کد تخصصی برنامه نویسی، دست و پنجه نرم کنید تا متخصصی در زمینه اموزش mql4 بشوید.

دوره اموزش برنامه نویسی mql4، با مثال های ساده و عملی به همراه پشتیبانی برای پاسخ به سوالات دانشجویان، می تواند به شما در راه تست کارایی استراتژی های خود و همچنین تبدیل ایده های شما به اندیکاتور ها و اکسپرت ها، جهت عرضه در بازر های مالی، کمک بسیار زیادی بکند. شما می توانید از جدول بالای همین مطلب، چند قسمت رایگان این اموزش را دانلود و مشاهده نمایید.

{ ادامه دوره آموزش اکسپرت نویسی در MQL4 در دست انتشار است }

 

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

89%

رضایت کاربران

1699 رای

بنر دوم سوداموز

ahmad

3 ماه پیش

سوال دارم

سلام ادامه دوره رو نمیزارید؟

-- پاسخ : دوست عزیز سلام . در حال حاضر خیر . ادامه دوره در اینده در سایت نوین اکسپرت منتشر خواهد شد

Saeed gholamhosseeinpour

4 ماه پیش

سلام و عرض ادبخداوند بخاطر این همه علم و صداقت و پاکی و حسن نیت به شما در دنیا و آخرت. خیر عنایت فرماید واقعا بی نظیرید

احد

7 ماه پیش

سلام استاد.ببخشید من یک ستراتژِی را میخوام واسم اکسپرت کنید. اما شماره تماس شما را در سایت سود اموز پیدا نکردم، اگر ممکنه شماره بفرمایید که در تلگرام استراتژی خودم را عرض کنم.ممنونم

-- پاسخ : دوست عزیز سلام . شماره و اطلاعات بنده که تماما در کلیپ و کل سایت هست ایدی تلگرام pcbrain و شماره پیامک 09357565188 پیام بدید در خدمتتونم

7 ماه پیش

پیشنهاد میکنم

.

حسن

7 ماه پیش

سوال دارم

سلامبرنامه نویسی mql5 رو تدریس نکردین؟

-- پاسخ : سلام . در حال حاضر خیر

مهرداد پویا

7 ماه پیش

سلام. ببخشید در مورد اکسپرت نویسی در تریدینگ ویو هم اموزش قرار میدهید؟ چون یک اندیکاتوره خوب دارم میخوام به اکسپرت تبدیلش کنم، وخیلی دلم میخواد خودم بتونم اتوماتیکش کنم.ممنون از شما

-- پاسخ : دوست عزیز سلام و عرض ادب . بله در اینده این مبحث را هم اموزش میدم حتما . برای تریدینگ ویو باید زبانی به اسم پاین اسکریپت یاد بگیرید .

احسان رجبی

7 ماه پیش

سلام استاد عزیز، میدونم دیر پیام میدهم ولی ممنون بابت زحمت اندیکاتور، واقعا این اندیکاتوری که شما زحمت طراحی و ساختش را کشیدید، بسیار دقیق کارمیکنه و بار بزرگی برای تشخیص معامله کردن از دوش من برداشت. جهت جبران لطف شما، شمارا به تمام دوستانم معرفی میکنم و در پیج اینستاگرام هم حتما معرفیتون میکنم تا تریدر های دیگر هم استفاده کنند. با سپاس احسان رجبی

-- پاسخ : دوست عزیز سلام و عرض ادبلطف دارید شما . باعث خرسندی بنده هستش که مورد رضایتتون بود . بابت پیشنهادی هم که فرمودید واقعا ممنونم .

فرشته

7 ماه پیش

سلام من یک استراتژی دارم که میخام درmql4 به اکسپرت تبدیل کنم اما نیاز به کمک و راهنمایی دارم اگه میتونید بهم کمک کنید لطفا باهام تماس بگیرین0916****

-- پاسخ : دوست عزیز سلام . تلگرام پیام میدم خدمتتون

hamed

8 ماه پیش

سوال دارم

با سلام خدمت شما استاد گرامیاین یک برنامه چاپ متن ساده هستش که بعد از یک وقفه زمانی 10 ثانیه عبارت TEST چاپ بشه اما این وقفه اتفاق نمیفته وبلافاصله TEST رو چاپ میکنهلطفا راهنمایی کنید#property indicator_chart_windowint deinit(){ ObjectDelete("Symbol"); return(0);}int start(){ Sleep(10000); ObjectCreate("Symbol", OBJ_LABEL, 0, 0, 0); ObjectSet("Symbol", OBJPROP_XDISTANCE, 10); ObjectSet("Symbol", OBJPROP_YDISTANCE, 50); ObjectSetText("Symbol"," TEST ", 15, "Arial", White); return(0); }

-- پاسخ : دوست عزیز سلام . این مدل نمونه کد هارو در تلگرام بفرستید بهتره . دستور اسلیپ در اندیکاتور کار نمیکنه فقط در اکسپرت کار میکنه

یوسف پیرزاد

8 ماه پیش

سلام استاد عزیز. ببخشید ممکنه کتاب اموزش برنامه نویسیMQL بهمون معرفی کنید؟دوره های اموزش ام کیو ال خوب هستن ولی کتاب انگلیسی هم دوست داریم مطالعه کنیم تا با کد های اماده MQL بهتر اشنا بشیم. مچکرم از شما

-- پاسخ : سلام و عرض ادب . چشم توی دوره اشاره میکنم حتما

داوود

9 ماه پیش

سلام. ببخشید میخواستم بدونم علاوه بر اموزش های mql4 و mql5، اموزش هایی در زمینه برنامه نویسی تریدینگ ویو هم دارید؟؟ من یک اندیکاتور دارم میخوام به ربات معامله گر تبدیلش کنم، بخاطر همین نیاز به اموزشش دارم.

-- پاسخ : دوست عزیز سلام . متاسفانه خیر فرصت نکردم این موارد ضبط کنم

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

11 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image