آموزش انواع صندوق‌های سرمایه گذاری به صورت کلی

آموزش انواع صندوق‌های سرمایه گذاری به صورت کلی

2889

بازدید

0

نظر

زمان مطالعه

8 دقیقه

آموزش انواع صندوق‌های سرمایه گذاری به صورت کلی

اگر دوست دارید راجع به انواع صندوق های سرمایه گذاری اطلاعاتی کسب کنید، این مقاله می تواند راهگشا باشد . کسانی که این صندوق ها را مدیریت می کنند افراد متخصص و ماهری هستند که ریسک سرمایه‌گذاری را برای سهام دار کاهش می دهند.

65%

رضایت کاربران

نویسنده

مهدی ابراهیمی

دسته بندی

مقاله

سطح

پیشرفته

آموزش صندوق های سرمایه گذاری به صورت کلی

اگر دوست دارید راجع به انواع صندوق های سرمایه گذاری اطلاعاتی کسب کنید، این مقاله می تواند راهگشا باشد:

  • فلسفه وجود صندوقهای سرمایهگذاری چیست؟ 

بعضی از افراد وجود دارند که یا وقت کافی ندارند و یا کد بورسی ندارند و یا تحمل ریسک را ندارند، بنابراین پولشان را می سپارند به صندوق ها و آن ها سود حاصل از سرمایه گذاری را بین خود و فرد تقسیم می کنند.

سبد سرمایه گذاری این صندوق ها از سهام های متفاوتی تشکیل شده و نکته که باید دانست این است که این صندوق ها مناسب افراد آماتور و مبتدی است، زیرا کسانی که این صندوق ها را مدیریت می کنند افراد متخصص و ماهری هستند که ریسک سرمایه گذاری را برای سهام دار کاهش می دهند.

صندوق سرمایه مشترک

به طور کلی دو نوع صندوق سرمایه گذاری وجود دارد:

1- صندوق سرمایه گذاری مشترک:

صندوق سرمایه گذاری مشترک شامل سهام مختلط درآمد ثابت و یا حتی طلا است که این موارد شامل صندوق های قابل معامله هم می باشند و تعریف یکسانی را هم دارا هستند، اما تفاوت مهم صندوق های سرمایه گذاری در سهام با صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در نوع چیدن سبد شان است. 

در صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت، صندوق نصف بیشتر سبد تشکیل دهنده خود را سپرده بانکی قرار می دهد و مابقی را چیزهای دیگر، زیرا درآمد ثابت هستند مانند بانک ها، اگرچه میزان سود شان مقدار اندکی از بانکها بیشتر است. ویژگی این صندوق ها آن است که دارای ریسک کمتر و سود کمتری هستند برعکس صندوق سرمایه گذاری در سهام.

صندوق سرمایه گذاری مختلط چیزی میان صندوق در سهام و صندوق درآمد ثابت هستند، یعنی سبدی که تشکیل می دهند چیزی میان سهام و درآمد ثابت است و بخشی از سبد آن سهام و بخشی از آن سپرده بانکی است.

2- صندوق سرمایه گذاری قابل معامله:

صندوق های ETF  قیمت های پایین و صندوق های سرمایه گذاری مشترک قیمت بسیار بالایی خواهند داشت.

etf

NAV ابطال چیست؟

NAV مخفف net asentvaleus است. که به معنای ارزش خالص دارایی های مثال ابطال یک صندوق ۲۰۰۰ تومان ارزش دارد و الان دارایی های آن صندوق هزار تومان معامله می شود و یا برعکس ابطال آن صندوق ۲۰۰۰ تومان است و صندوق سه هزار تومان معامله می شود.

پس ما انتظار داریم که هزار تومان رشد کرد و به ۲۰۰۰ تومان برسد 3 هزار تومن ریزش کرده و به ۲ هزار تومان برسد که این هر روز بعد از تایم بازار تغییر می کند فرمول این به این صورت است ست که با درنظرگرفتن دارایی ها و بدهی های شرکت و با کم کردن دارایی های یک شرکت از بدهی های آن شرکت ارزش خالص دارایی های آن شرکت را به دست می آوریم.

تب بعدی مربوط به صندوق های مختلط است برای مثال یک صندوق را بررسی می کنیم به اسم تجربه ایرانیان که ۴۳ درصد سهام خرید کرده است ۱۸ درصد سپرده بانکی و مابقی را هم اوراق مشارکت و چیزهای دیگر پس این نشان ده آن است که این صندوق ترکیبی است صندوق های در سهام است با صندوق های بادرآمد ثابت.

اگر ما برای پیش فرض در سهام را باز کنید تمام بازی های صندوق در سهام را به ما نمایش میدهد خب در ستون اول نامشان را نشان می دهد که گفته شد با کلیک روی آن اطلاعات بیشتری از آن نمایش میدهد حال ستون دوم را توضیح خواهیم داد که نرخ سود تضمین شده برای مثال بانک دی نرخ سود تضمین شده آن صفر است پس هیچ تضمینی وجود ندارد که به شما سود بدهد

همچنین در ستون بعدی نوشته شده نرخ سود پیش بینی شده که در اینجا نوشته شده یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد که سودی به شما بدهد و سودی هم که پیش بینی شده است ۰ است و ستون بعدی دوره های تقسیم سود که چون در سهام هستند جلوی همه آنها نوشته شده است صفر

اگر که صندوق های با درآمد ثابت نگاه کنید می بینید که دوره های تقسیم سود دارند که مثل بانک یک درآمد ثابت را به حساب شما می ریزند مثل صندوق امین یکم و ستون بعدی تاریخ آخرین اطلاعات دریافت شده که تاریخی جلوی آن مشخص شده که ممکن است اطلاعات یکی دو روزه با تاخیر به روز شود ستون بعدی مربوط به عمر صندوق بروز که مشخص است صندوق بعدی ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری به ریال است

نکته مهمی که وجود دارد آن است که صندوق طریقه تشخیص آن این است که معمولاً این صندوق ها قیمت پایین تری دارند که ارزش هر واحد آن مثلاً ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان است که نمونه آن صندوق دارا یکم است که اگر یک بار روی این گزینه کلیک کنید قیمت های پایین نمایش داده خواهند شد و دوبار کلیک قیمت های بالایی نمایش داده خواهد شد.

پس صندوق های ETF قیمت های پایین صندوق های سرمایه گذاری مشترک قیمت بسیار بالایی خواهند داشت که زمان ایجاد آنها ست هزار تومان خواهد بود و سپس بالاتر خواهد رفت یعنی در زمان ایجاد کف قیمت آنها ۱۰۰ تومان خواهد بود

نتیجه 

صندوق های سرمایه گذاری به دلیل قیمت کم و برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب تر بودن جذاب تر بودن به نظر می رسند.

NAV

-- دانلود ویدیو --

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

65%

رضایت کاربران

4 رای

بنر دوم سوداموز

اولین نفر تجربه ات رو ثبت کن

ثبت حتی یک نظر ، میتواند کیفیت خدمات سود آموز را برای هزاران تریدر افزایش دهد .

اولین نفر باشید

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

0 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image