اندیکاتور

اندیکاتور

2181

بازدید

0

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

اندیکاتور

اندیکاتورها یکی از ابزارهای معاملاتی هستند که به ما در خرید و فروش سهم ها، زمان خرید و فروش، حجم خرید و فروش، نقطه ی ورود به سهم و نقطه ی خروج از آن، مدت نگهداری سهم و مسائلی مانند این ها کمک می کنند. اگر می خواهید بازارهای مالی را ترید کنید و یا خرید و فروشی انجام دهید، بهتر

95%

رضایت کاربران

نویسنده

محمد ابراهیمی

دسته بندی

مقاله

سطح

پیشرفته

اندیکاتور

اندیکاتورها یکی از ابزارهای معاملاتی هستند که به ما در خرید و فروش سهم ها، زمان خرید و فروش، حجم خرید و فروش، نقطه ی ورود به سهم و نقطه ی خروج از آن، مدت نگهداری سهم و مسائلی مانند این ها کمک می کنند. اگر می خواهید بازارهای مالی را ترید کنید و یا خرید و فروشی انجام دهید، بهتر است همانند افراد حرفه ای که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، از اندیکاتورها استفاده کنید.

کاربرد اندیکاتورها + بهترین انواع Indicators

کاربرد اندیکاتورها بسیار حرفه ای و حائز اهمیت است. اندیکاتورها مانند ابزارهای راهنمایی هستند که به ما در روند خرید و فروش کمک می-کنند. اندیکاتورها به وسیله ی اطلاعاتی مانند حجم (بر اساس تایم فریم انتخابی)، قیمت، کمترین قیمت، بیشترین قیمت، آخرین قیمت، اولین قیمت، معادلات ریاضی، الگوریتم ها و غیره، به ما یک تحلیل از روند نماد را نشان می دهند. این تحلیل که توسط اندیکاتور انجام می شود، سبب می شود تا معامله ی ما دقیق تر باشد و نقاط ورود به سهم و خروج از آن را به خوبی تشخیص داده باشیم. اندیکاتور ها اطلاعات بسیاری به ما می-دهند اما به طور کلی و در نهایت سبب یک چیز می شوند: سود دهی بیشتر

اندیکاتورها به طور کلی گذشته محور هستند یعنی بر اساس گذشته ی بازار، تحلیل هایی رو انجام می دهند و انتظاری رو برای ما در آینده به وجود می آوردند. اما این که پیش بینی اندیکاتور در آینده حتماً رخ می دهد، قطعی نیست. بنابراین این که ما فقط از اندیکاتورها سیگنال دریافت کنیم و خرید و فروش خودمون رو فقط بر اساس سیگنال های اون ها انجام بدیم، کار صحیحی نیست. اندیکاتورها می توانند به ما کمک کنند که متوجه شویم مسیر، تا حدی درست است یا نه.

اندیکاتور

آموزش اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال

در بازارهای معاملاتی، ما با دو نوع تحلیل سروکار داریم. تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال. در تحلیل تکنیکال همان گونه که از اسم آن مشخص است، شما باید از تکنیک ها و استراتژی های محاسباتی استفاده کنید. اندیکاتورهای به شما در این محاسبات کمک بسیاری می کنند و همانند یک دستیار، ابزار های مختلف را برای شما فراهم می کنند و به دست شما می دهند.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال بسیار متنوع هستند. هر کدام از اندیکاتورها، از یک زاویه ای به روند نماد نگاه می کنند و به شما از نقطه نظرهای متعددی کمک می کنند. تعداد اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نیز روزانه در حال افزایش است. برخی از تریدر ها با ترکیب اندیکاتورهای مختلف به استراتژی های متنوعی دسترسی پیدا می کنند. برخی از تریدرهای حرفه ای نیز خود به اندیکاتور نویسی مشغول هستند و با دانش و تخصصی که دارند، اندیکاتورهای متعددی را تولید می کنید.

به خاطر داشته باشید که تمامی این اندیکاتورها، مثل ابزارهای یک متخصص جراحی هستند. ابزارها برای یک متخصص جراحی بسیار اهمیت دارد اما تجربه و مهارت پزشک، نمی تواند جای هیچ ابزاری را بگیرد. اندیکاتورها نیز برای تحلیل تکنیکال همین وضعیت را دارند.

فیلم آموزش اندیکاتورهای بورس

اندیکاتور

انواع اندیکاتور (Indicator)

انواع اندیکاتورها (Indicator) را می توان به دسته های متعددی تقسیم بندی کرد. برخی از اندیکاتورها پایه ای هستند و برخی دیگر که روزانه توسط تریدرهای حرفه ای ساخته می شوند، بر پایه ی اندیکاتورهای مطرح و پایه هستند. به طور کلی، انواع متعدد اندیکاتورها را می توانیم از لحاظ نوع بررسی که بر نماد دارند تقسیم بندی کنیم. به طور کلی، دو دسته بندی کلی برای اندیکاتورها می توانیم قائل شویم:

  • اندیکاتورها از لحاظ زمانی
  • اندیکاتورها از لحاظ نوع بررسی نماد

چهار دسته ی اصلی اندیکاتورها

چهار دسته ی اصلی اندیکاتورها (از لحاظ نوع بررسی نماد) به ترتیب زیر است:

  1. اندیکاتورهای تشخیص روند (Trend): این اندیکاتورها روی روند قیمتی نماد هستند.
  2. اندیکاتورهای نوسانی (Oscillator): این دسته از اندیکاتور ها به بررسی روند نماد در یک بازه ی خاصی می پردازند.
  3. اندیکاتورهای حجمی (Volume): اندیکاتورهای حجمی، همان طور که از نام آن ها پیداست به بررسی حجم معاملات در بازه ی زمانی مشخصی می پردازند.
  4. اندیکاتورهای بیل ویلیامز (Bill Wiliams): این اندیکاتورها که ساخته ی آقای بیل ویلیامز هستند، براساس معادلات ریاضی، فیبوناچی و ... نماد را بررسی می کنند. این اندیکاتورها نیز بسیار پر مخاطب هستند.

اندیکاتور پیشرو و تاخیری چیست؟

اندیکاتورهای پیشرو و تاخیری، دو دسته ی اندیکاتورها (از لحاظ زمانی) هستند.

اندیکاتورهای پیشرو (Leading Or Oscillator): اندیکاتورهای پیشرو، تغییر روند را پیش بینی می کنند و زودتر از اندیکاتورهای تاخیری، روند برگشتی و شکست را به ما نشان می دهند. این اندیکاتورها جلوتر از بازار حرکت می کنند و حرکت بعدی را پیش بینی می کنند.

اندیکاتورهای پسرو یا تاخیری (Lagging Or Trend): اندیکاتورهای تاخیری که معمولاً روی نمودار قیمت هستند، عقب تر از بازار حرکت می-کنند. این اندیکاتورها با توجه به روند نمادها، به تریدر ها می گویند که نماد مورد نظر تغییر روند داده است یا خیر. به طور کلی این اندیکاتورها بر پایه ی روند قبلی نماد ها تحلیل و بررسی خود را انجام می دهند.

اندیکاتور

اسیلاتور (Oscillator) در تحلیل تکنیکال چیست؟

اسیلاتور (Oscillator) در تحلیل تکنیکال، اندیکاتورهای نوسانی هستند که در دسته ی اندیکاتور های پیشرو (Leading) نیز قرار دارند. اسیلاتورها، واگرایی قیمت را مشخص می کنند و همچنین نواحی اشباع خرید (Overbuy) و اشباع فروش (Oversell) را نشان می دهند و به طور کلی، قدرت روند را می توانید با استفاده از آن ها مشاهده کنید. اسیلاتورها یکی از مهم ترین انواع اندیکاتورها هستند، اغلب در کنار اکثر اندیکاتورهای دیگر استفاده می شوند. برای مثال زمانی که شما در حال بررسی روند با اندیکاتوری مانند Moving Average هستید، بهتر است از یک اسیلاتور نیز استفاده کنید تا تحلیل شما را تکمیل کند.

تفاوت اندیکاتور و اسیلاتور

برخی از افراد فکر می کنند که اندیکاتورها با اسیلاتورها متفاوت هستند. اما درست آن است که بگوییم، اسیلاتورها، نوعی از اندیکاتورها هستند که کارایی مخصوص به خود را دارند. همانند اندیکاتورهای حجمی، اندیکاتورهای بیل ویلیامز و اندیکاتورهای تشخیص روند، اسلاتورهای نیز یکی از دسته بندی های اندیکاتورها هستند.

یکی از تفاوت هایی که اسیلاتور با اندیکاتور دارد و سبب گشته است تا برخی از افراد فکر کنند که اسیلاتورها با اندیکاتورها فرق دارند، نحوه ی نمایش آن ها روی چارت است. زمانی که شما اندیکاتورهای دیگر را اجرا می کنید، آن ها روی روند نماد اجرا می شوند اما اسیلاتورها در پنجره ای جداگانه نمایش داده می شوند.

انواع اسیلاتورها

انواع اسیلاتورها به 4 دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند:

شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index) یا RSI

استوکاستیک (Stochastic)

شاخص میانگین حرکت جهت دار (Average Directional Movement Index) یا ADX

ایچیموکو Ichimoku

در ادامه، به معرفی معروف ترین و کاربردی ترین اسیلاتورها می پردازیم.

اندیکاتور

اندیکاتور مکدی

اندیکاتور مکدی یا میانگین متحرک همگرا واگرا Moving Average Convergence Divergence))، یکی از اسیلاتورهای بسیار پرطرفدار در بین معامله گران است. مکدی (MACD) قدرت و شتاب روند را بررسی می کند. این اندیکاتور از دو میانگین متحرک به نام های خط مکدی و خط سیگنال استفاده می کند که برخورد این دو خط به ما سیگنال می دهد. هیستوگرام، یکی دیگر از اجزای اندیکاتور مکدی است که اختلاف خط مکدی و خط سیگنال را به ما نشان می دهد. البته در اندیکاتور مکدی جدید، خط مکدی و خط هیستوگرام یکی شده اند. نسخه ی جدید مکدی، تفاوت محاسباتی با نمونه ی قدیمی تر ندارد و تحلیل را آسان تر نیز کرده است. 

اندیکاتور

اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI، مشهورترین انواع اسیلاتور ها است که در کنار انواع دیگر اندیکاتورها معمولاً استفاده می شود. اغلب تریدرها، در کنار اندیکاتورهای دیگری که برای معامله استفاده می کنند، از یک استراتژی اندیکاتور RSI نیز استفاده می کنند تا تحلیلی دقیق تر داشته باشند. برای مثال، شما می توانید از این اندیکاتور در کنار Moving Average ها، ADX، ATR، TSI و ... استفاده کنید.

اندیکاتور RSI بین 0 تا 100 در جریان است و با دو خط Oversell و Overbuy کار می کند. زمانی که RSI این دو خط را قطع می کند، ما سیگنال دریافت می کنیم. تنظیمات پیش فرض این اندیکاتور بدین شکل است:

دوره (period): 14

خط اشباع خرید (Overbuy): 70

خط اشباع فروش (Oversell): 30

با تغییر تنظیمات این اندیکاتور، می توانید سیگنال های متفاوتی در تایم فریم های گوناگون به دست آورید.

اندیکاتور

اندیکاتور CCI

اندیکاتور CCI که اندیکاتوری نوسانی است، بر اساس حرکت کار می کند و قدرت و جهت آن را نشان می دهد. اغلب نوسانات در این اسیلاتور، در بازه ی -100 تا +100 انجام می شود. به ناحیه ی بالای +100 منطقه ی اشباع خرید و به ناحیه ی پایین -100 منطقه ی اشباع فروش گفته می شود. قسمت بین این دو منطقه نیز ناحیه ی بی تصمیمی نام دارد و در اغلب مواقع، اندیکاتور CCIدر این ناحیه قرار دارد.

زمانی که CCIخط +100 را به سمت بالا می شکند و وارد منطقه ی اشباع خرید می شود، سیگنال خرید صادر شده است و همچنین زمانی که CCI خط -100 را به سمت پایین می شکند و وارد منطقه ی اشباع فروش می شود نیز سیگنال فروش صادر شده است.

اندیکاتور

اندیکاتور Stochastic

اندیکاتور stochastic برای تشخیص انتهای روند بسیار خوب عمل می کند. این اسیلاتور، پیش از برگشت قدرتمند قیمت، سیگنال برگشتی را صادر می کند. اندیکاتور stochastic یکی از اندیکاتورهای محبوب برای نوسان گیری است.

این اندیکاتور بین 0 تا 100 نوسان می کند که ناحیه ی اشباع خرید آن معمولاً بالای خط 80 و ناحیه ی اشباع فروش آن نیز معمولاً پایین خط 20 است. اندیکاتور stochastic دارای دو خط K% و D%می باشد. خطK% در نمودار استوکاستیک سریع نوسان می کند و D% کمی کندتر است. زمانی که هر دو خط در زیر سطح ۲۰ قرار گیرند و K% از پایین به بالا خط D% را قطع کند سیگنال خرید صادر خواهد شد و زمانی که هر دو خط در بالای سطح ۸۰ می باشند و خط K% از بالا به پایین خط D% را قطع کند، سیگنال فروش صادر خواهد شد.

اندیکاتور

اندیکاتورROC

اندیکاتور Rate of Change (ROC)، اندیکاتور حرکتی است که درصد تغییر قیمت را نشان می دهد و نامحدود است. اندیکاتورROC ، نسبت تغییرات قیمت را به تغییرات قیمت در گذشته (در بازه زمانی خاص) به صورت یک منحنی نمایش می دهد و حول خط صفر نوسان می-کند. نکته ی مهمی که باید به خاط داشته باشید این است که اگرچه روند رو به رشد اندیکاتورROC ، روند افزایش قیمت سهم را نشان می دهد و روند نزولی اندیکاتورROC نیز روند نزولی قیمت سهم را نشان میدهد؛ اما این تغییرات قیمتی، فقط یک مقایسه با قیمت n گذشته است.

این اسلاتور نیز مانند دیگر اسیلاتورها دارای نقاط اشباع خرید و اشباع فروش است اما فرقی که با دیگر اسلاتورها دارد این است که نواحی اشباع خرید و اشباع فروش در این اندیکاتور، برای هر سهام فرق دارد. به عبارت دیگر، چون قیمت نمادها و نوسانات قیمتی آن ها با یکدیگر متفاوت هستند، هر نماد دارای Oversell و Overbuy مخصوص به خودش است.

اندیکاتورهای مطرح در فارکس و بورس ایران

اندیکاتورهای مطرح در فارکس و بورس ایران بسیار هستند اما برخی از آن ها توسط بسیاری از تریدرهای حرفه ای استفاده می شوند و محبوبیت بیشتری دارند.

  • اندیکاتور RSI: یکی از انواع اندیکاتورهای مطرح در فارکس و بورس ایران است که نقاط بازگشت روند را به خوبی به شما نشان می-دهند. 
  • اندیکاتور مکدی: مکدی یکی از مطرح ترین اندیکاتورهایی است که جزو اسیلاتورها محسوب می شود. این اندیکاتور که Moving Average نیز در خود دارد، واگرایی و همگرایی را نیز به خوبی به شما نشان می دهد. مکدی می تواند ضعف روند را به خوبی برای شما مشخص کند. 
  • اندیکاتور شاخص جریان نقدینگی (Money Flow Index ): این اندیکاتور معمولاً به عنوان RSI وزن داده شده با حجم شناخته می شود زیرا مثل اندیکاتور RSI ایت با این تفاوت که با حجم نیز کار می کند. کا ر با این اندیکاتور بسیار آسان است و این مسئله سبب گردیده تا با توجه به کارایی خوبی که دارد، از اندیکاتورهای پرطرفدار محسوب شود. 
  • اندیکاتور Ichimoku: این اندیکاتور می تواند روند سهم، نقاط حمایت و مقاومت، جهت و قدرت روند، سیگنال ورود و خروج و نقاط برگشت سهم را به شما نشان دهد. کار با این اندیکاتور نیازمند یادگیری اصولی آن است. 
  • اندیکاتور Bollinger Bands: یکی از اندیکاتورهایی که در بازار رنج نتیجه ی خوبی می دهد، باند بولینگر است. 

واگرایی و همگرایی در اندیکاتورها چیست؟

واگرایی و همگرایی در اندیکاتورها می توانند تاییدی بر تحلیل های ما باشند. واگرایی ها می توانند منفی یا مثبت باشند. به واگرایی مثبت، همگرایی نیز گفته می شود. بررسی واگرایی ها و همگرای ها به ما کمک می کنند که متوجه شویم قیمت واقعا به همان سمتی که در حال رفتن است (صعودی یا نزولی) ادامه می دهد و یا می خواهد تغییر جهت بدهد.

واگرایی منفی را می توان این گونه تعریف کرد: زمانی که ما روی چارت سهم شاهد قله ای بالاتر از قله ی قبلی هستیم، اما روی اندیکاتور (RSI یا MACD) در همان نقطه ی متناظر، ما قله ای پایین تر از قله ی قبلی داریم. البته باید دقت کنید که قله ی بالاتر روی چارت، کامل شود و مطمئن شوید که این بلندترین قله است و پس از آن چند کندل نزولی داشته باشید. این واگرایی نشان دهنده ی انتهای یک روند صعودی است و پس از آن، سهم ریزش می کند.

واگرایی مثبت یا همگرایی: اگر در انتهای یک روند نزولی، ما دره ای ببینیم پایین تر از دره ی قبلی، اما روی نقطه ی متناظر آن روی اندیکاتور، دره ی ما بالاتر از دره ی قبلی باشد، این واگرایی مثبت است و نشان دهنده ی انتهای یک روند نزولی است و پس از آن، سهم روند صعودی را در پیش می گیرد.

اندیکاتور

برای یادگیری واگرایی و همگرایی اندیکاتورها می توانید ویدیو زیر را مشاهده کنید:

اندیکاتور مووینگ اوریج (Moving Average) چیست؟

مووینگ اوریج (Moving Average) یا اندیکاتور میانگین متحرک، یکی از مهم ترین و اصلی ترین اندیکاتورها است که در عین حال کار کردن با آن بسیار ساده است. اندیکاتور Moving Average (MA) از اندیکاتورهایی است که روی نمودار قرار می گیرد. و مانند اسیلاتورها در پنجره ی جداگانه قرار نمی گیرد. همان طور که از نام مووینگ اوریج پیداست، این اندیکاتور میانگین می گیرد. یعنی برای مثال اگر MA 9 باشد، میانگین متحرک ما 9 روزه است و قیمت های 9 روز قبل رو جمع می کند و بر اون 9 روز تقسیم می کند و در نهایت خطی ایجاد می کند که همان مووینگ اوریج می شود. هر چقدر که مووینگ اوریج تعداد روزهای کمتری رو در نظر بگیرد، خط آن به نمودار نزدیک تر می شود.

ما می توانیم چندین مووینگ اوریج را با تنظیمات مختلف روی نمودار خود داشته باشیم و بعضی از تریدرها نیز بر اساس همین مووینگ اوریج ها سیگنال می گیرند. برای مثال، دو MA 20 و MA 50 را روی چارت اجرا می کنند و مثلاً می گویند هر زمان MA 20، MA 50 را به سمت بالاقطع کرد، ما وارد پوزیشن می شویم و خرید انجام می دهیم. به طور کلی در این استراتژی اگر مووینگ اوریج کوتاه مدت ما (برای مثال MA 20) بالاتر از مووینگ اوریج بلند مدت ما (برای مثال MA 50) قرار بگیرد، می گوییم این روند صعودی است و اگر برعکس بشود، می گوییم روند نزولی است.

اندیکاتور

بهترین اندیکاتور برای فیوچرز

معاملات فیوچرز، یکی از روش های معامه در بازارهای مالی است. برخی از اندیکاتورها برای این معاملات مناسب تر هستند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

  • اندیکاتور Renko bar value on sub chart
  • اندیکاتور Moon
  • اندیکاتور EMA
  • اندیکاتور DMA
  • اندیکاتور Divergence for many indicators v4

اندیکاتور ارز دیجیتال

اندیکاتور ارز دیجیتال نیز یکی از کاربردی ترین روش های تحلیل ارزهای دیجیتال است. البته به خاطر داشته باشید که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال فقط نباید به اندیکاتورها تکیه کنید. اندیکاتورها صرفاً هدایت گر شما هستند و مسیر تقریبی رابه شما نشان می دهند. به عبارت دیگر، اندیکاتور ارز دیجیتال، گذشته ی ارز مورد نظر شما را بررسی می کند و با توجه به آن، آینده ای احتمالی برای آن پیش بینی می کند.

به طور کلی، برای تعیین زمان ورود به بازار در انتهای یک روند نزولی یا خروج از آن در انتهای یک روند صعودی، پیش بینی حدودی سطح قیمت، اصلاح قیمت، تایید تحلیل تکنیکال و یا فاندامنتال و مواردی از این قبیل، می توان از اندیکاتورهای ارز دیجیتال استفاده کرد.

اندیکاتور

اندیکاتور سیگنال خرید و فروش بسیار قوی ارز دیجیتال

اندیکاتور سیگنال خرید و فروش بسیار قوی ارز دیجیتال، یکی از دغدغه های بسیاری از تریدرهای رمز ارزها است. اگرچه برای ارزهای دیجیتال نیز اندیکاتورهای بسیار بی شماری وجود دارد اما برخی از آن ها بیشتر از سایرین مطرح هستند و تریدرهای بسیاری با آن ها کار می کنند. در ادامه، برخی از این اندیکاتورها را معرفی می کنیم:

  • اندیکاتور Ichimoku: این اندیکاتور بسیار پیچیده است اما می تواند به تنهایی تحلیل شما را پیش ببرد. برخی از تریدرهایی که به این اندیکاتور تسلط کامل دارند، فقط آن استفاده می کنند و با اندیکاتور دیگری کار نمی کنند.
  • مووینگ اوریج ها: مووینگ اوریج ها نیز از اندیکاتورهای کاربردی تحلیل ارز دیجیتال است. ما برای ارزهای دیجیتال، به شما سه تا از کاربردی ترین مووینگ اوریج ها را معرفی می کنیم:Moving Average ، Moving Average Exponential (EMA) و Moving average Weighted (WMA). این اندیکاتورها به ما روند را نشان می دهند و می توانید هر سه را با یکدیگر به طور همزمان اجرا کنید.
  • اندیکاتور Super Trend: سوپر ترند به ما Buy و Sell می دهد و سیگنال های خرید و فروش را مشخص می کند. اما باید به خاطر داشته باشید که نقاط Buy و Sell آن به تنهایی استفاده نکنید و بر اساس آن ها خرید و فروش نزنید. شما می توانید کشش قیمتی را با سوپر ترند بررسی کنید.
  • اندیکاتور AutoFibo: همان گونه که از نام این اندیکاتور مشخص است، AutoFibo به صورت خودکار خطوط فیبوناچی را روی چارت رسم می کند.
  • اندیکاتور Heikin Ashi RSI Oscillator: این اندیکاتور نیز برای ارزهای دیجیتال کاربردی است و ترکیبی از اندیکاتور RSI و کندل های Heikin Ashi است.

خرید اندیکاتور ارز دیجیتال

شما می توانید به انواع متعددی از اندیکاتورهای ارز دیجیتال در پلتفرم های نظیر Trading View به صورت رایگان دسترسی داشته باشد. برای این کار، می توانید به سایت www.tradingview.com مراجعه کنید.

اندیکاتور

اندیکاتور برای اسکالپ

نوسان گیری یا اسکالپ که این روزها دغدغه ی بسیاری از افراد است، اندیکاتورهای مشخصی دارد. اگرچه می توان تنظیمات اندیکاتورهای متعدد را تغییر داد و از آن ها برای اسکالپ استفاده کرد، اما برخی از اندیکاتورها در این بازه های کوتاه مدت بهتر عمل می کنند که در ادامه به آن ها اشاره کردیم:

  • اندیکاتور RSI
  • اندیکاتور حجم تعادلی ( (On-Balance Volume
  • اندیکاتور بولینگر باند
  • واگرایی همگرایی میانگین متحرک (Moving Average Convergence Divergence) یا MACD
  • اندیکاتور خط تراکم/ توزیع (Accumulation/Distribution Line)
  • اندیکاتور استوکستیکStochastic) )
  • ترکیب اندیکاتورهای CCI + MACD + CRSI
  • ترکیب اندیکاتورهای RSI + EMA
  • ترکیب اندیکاتورهای MA + Parabolic SAR

اندیکاتورهای بسیار زیاید هستند و روزانه به تعداد آن ها افزوده می شود. ترکیب های بی شمار دیگری نیز وجود دارند که می توانید با آن ها نوسان گیری یا همان اسکالپ را انجام دهید اما به خاطر داشته باشید که هر کدام از این اندیکاتورها د استراتژی های مختلف، تنظیمات مختلفی نیز دازند.

بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال

بهترین اندیکاتور نوسان گیری ارز دیجیتال را می توان بسیار متعدد دانست. اندیکاتورها روزبه روز در حال گسترش هستند و هر تریدر با توجه به استراتژی مناسب هدف خودش، از یک یا چند اندیکاتور استفاده می کند. اندیکاتور RSI، اندیکاتور ATR، اندیکاتور EMA و اندیکاتور MACD از اندیکاتور های مطرح در نوسان گیری با ارز دیجیتال هستند.

بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال

بهترین اندیکاتور تحلیل تکنیکال را می توانیم با توجه به استراتژی انتخابی شما مشخص کنیم. برای مثال اگر تازه کار هستید و می خواهید با یک اندیکاتور کاربردی و ساده بازار را بررسی کنید، می توانید از ترکیب RSI و یک Moving Average استفاده کنید. اما اگر به اندیکاتورها تسلط کافی دارید و می خواهید یک اندیکاتور همه جانبه در اختیار داشته باشید، پیشنهاد ما به شما اندیکاتور Ichimoku است.

به طور کلی، نمی توان فقط چند اندیکاتو را به عنوان اندیکاتور برتر برای تحلیل تکنیکال مشخص کرد زیرا هر اندیکاتور دارای ویژگی مخصوص به خودش است. شما می توانید به دسته بندی کلی اندیکاتورضها که بالاتر بیان کردیم مراجعه کنید و با توجه به استراتژی انتخابی خود، یک دسته و یا ترکیبی از آن ها را انتخاب کنید.

اندیکاتور

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو (TradingView)

TradingView از پلتفرم های برتر برای ارائه ی چارت انواع بازارهای معاملاتی است. این سایت که به صورت مرتب آپدیت می شود، ابزارها و اندیکاتورهای بسیار خوبی برای تحلیل دارد که کار شما را بسیار آسان می کند. برای دسترسی به این سایت می توانید از این لینک www.tradingview.com اقدام کنید.

اموزش ویدیویی اندیکاتور

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

95%

رضایت کاربران

4 رای

بنر دوم سوداموز

اولین نفر تجربه ات رو ثبت کن

ثبت حتی یک نظر ، میتواند کیفیت خدمات سود آموز را برای هزاران تریدر افزایش دهد .

اولین نفر باشید

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

0 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image