بنر بروکر ایکسچف

تابلو خوانی در بورس : فیلتر صف فروش ( مدرس: مهدی افضلیان )

تابلو خوانی در بورس : فیلتر صف فروش ( مدرس: مهدی افضلیان )

1000

بازدید

0

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

تابلو خوانی در بورس : فیلتر صف فروش ( مدرس: مهدی افضلیان )

تابلوخوانی در بورس از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از قسمت هایی که می تواند در تصمیم گیری هنگام خرید یا فروش سهام به ما کمک کند، فیلتر صف فروش است. با ما همراه باشید با معرفی و بررسی این فیلتر مهم:

60%

رضایت کاربران

نویسنده

طاها حسینی

دسته بندی

مقاله

سطح

مقدماتی

تابلو خوانی در بورس : فیلتر صف فروش ( مدرس: مهدی افضلیان )

همان طور که در مقالات پیشین گفتیم، تابلوخوانی در بورس از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از قسمت هایی که می تواند در تصمیم گیری هنگام خرید یا فروش سهام به ما کمک کند، فیلتر صف فروش است. با ما همراه باشید با معرفی و بررسی این فیلتر مهم:

filter safe

کسانی که در بازار سرمایه فعالیت دارند، حتما باید بحث مربوط به فیلتر نویسی را آموزش ببینند. برای پیدا کردن نمادهای در صف فروش، ابتدا باید فیلتر مربوط به صفحه فروش نوشته شود.

سرمایه گذاران در بازار بورس، برای انجام معاملات، رصد رفتار سرمایه گذاران و در نهایت تصمیم گیری برای خرید سهام با استفاده از اطلاعات موجود در صفحه ی مدیریت فناوری بورس تهران اقدام می کنند.

در تصویر زیر، محیطی از وبسایت مدیریت فناوری تهران را مشاهده می کنید:

پس از ورود به این صفحه، بر روی بخش دیده بان باز کلیک کرده، وارد قسمت تنظیمات شوید. در این بخش چراغهایی روشن دیده می شود که بدان وسیله فیلتر مورد نیاز در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین به هر کدام از این چراغها که نیازی ندارید، می توانید آن را خاموش کنید.

بر روی بخش مدیریت و ساخت فیلتر کلیک کرده، و پس از باز شدن صفحه آن، بر روی فیلتر مورد نیاز کلیک کرده، و بر روی صفحه باز شده فیلتر مورد نظر را بنویسید.

هدف اصلی، بدست آوردن ارزش صف های فروش بازار است. دراین صفحه نماد هایی دیده می شود که صفحه فروش هستند. بر روی قسمت ساخت فایل از اطلاعات معاملات، کلیک کرده، وارد خروجی اکسل از دیده بان شده، و خروجی آن را تهیه کنید.

درقدم بعد، باید ارزش هر صفحه فروش حساب شود. سپس ارزش همه صفحات فروش با هم دیگر طبق فرمول زیر جمع شود:

حجمی که در صف فروش قرار دارد، ضرب در قیمت به ریال ( برای آنکه بتوانیم صفحه فروش را کامل بخوانیم، باید آن را تبدیل به تومان کنیم. به همین جهت جواب به دست آمده باید بر عدد 10 تقسیم شود ).

filter safe forosh

زمانی که بازار روند نزولی دارد، وضعیت بازار باید مرحله به مرحله بررسی شود. به عنوان مثال، در ساعت 10 صبح، ارزش صف فروش 50 میلیارد تومان و در ساعت 11 صبح، ارزش صف فروش 100 میلیارد تومان و در ساعتی دیگر به 200 میلیارد تومان می رسد.

این مطلب بیانگر این است که هیجان بازار، در جهت فروش سهم توسط سرمایه گذاران بسیار بالا است. در چنین شرایطی سرمایه گذار باید در خرید سهام تامل بیشتری نماید.

از فیلتر صف فروش در صف های فروش پر حجم؛ چه از لحاظ حجم معاملات و چه از لحاظ ارزش معاملات؛ نیز می توان استفاده کرد:

رصد صف های فروشی که ارزش آنها بالا است بسیار مهم است، به عنوان مثال نمادی را که از طریق این دیده بان به دست آورده اید و صف فروش آن به عنوان مثال 20 میلیارد تومان است، ترجیحا باید رصد شود و در لیست بررسی شما قرار گیرد. چون زمانی که صف های فروش سنگینی در بازار جمع می شود، مخصوصا اگر جزو نماد های بزرگ بازار نباشد، جمع شدن این صف فروش ها دید بهتری را به خریدار می دهد. یا وقتی صفهای فروشی را از لحاظ تکنیکالی بررسی میکنید و متوجه می شوید که دارای یک محدوده حمایتی است، باید درچنین شرایطی، این صف فروش مورد توجه قرار گیرد. و هنگامی که صف فروش این شرکت در حال جمع شدن است اقدام به خرید سهام شرکت کنید.

در لینک زیر، شما میتوانید به ویدئو تدریس این قسمت توسط استاد افضلیان، دسترسی پیدا کنید:

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

60%

رضایت کاربران

1 رای

بنر دوم سوداموز

اولین نفر تجربه ات رو ثبت کن

ثبت حتی یک نظر ، میتواند کیفیت خدمات سود آموز را برای هزاران تریدر افزایش دهد .

اولین نفر باشید

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

0 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image