بنر بروکر ایکسچف

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی

1369

بازدید

1

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی بسیار آسان است. یکی از ویژگی های این اندیکاتور، سادگی و قابل فهم بودن آن است. برای کار با اندیکاتور آر اس آی باید در ابتدا ...

80%

رضایت کاربران

نویسنده

محمد ابراهیمی

دسته بندی

مقاله

سطح

پیشرفته

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی بسیار آسان است. یکی از ویژگی های این اندیکاتور، سادگی و قابل فهم بودن آن است. برای کار با اندیکاتور آر اس آی باید در ابتدا آن را در پلتفرم معاملاتی خود اجرا کنید. در هر پلتفرم معاملاتی می توانید با رفتن به قسمت Indicators اندیکاتور آر اس آی را پیدا و اجرا کنید. برای مثال در پلتفرم Trading View می توانید با رفتن به قسمت Indicators و سرچ RSI، این اندیکاتور را پیدا و اجرا کنید.

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی

این اندیکاتور روی تنظیمات پیش فرض قرار دارد و نیازی نیست که شما برای امتحان اولیه، تنظیمات آن را تغییر دهید. بنابراین به همین سادگی می توانید از این اندیکاتور استفاده کنید. اگر از استراتژی های دیگری استفاده می کنید که باید تنظیمات آر اس آی را تغییر دهید، می توانید کلیک روی چرخ دنده ی این اندیکاتور در Trading View به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید.

برای آموزش اندیکاتور آر اس آی و دسترسی به تنظیمات، می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

نحوه کار با اندیکاتور آر اس آی

تنظیمات RSI برای نوسان گیری

تنظیمات RSI برای نوسان گیری بسیار آسان است. در نوسان گیری ما نیاز داریم تا این اندیکاتور به ما زودتر سیگنال بدهد، بنابراین باید آن را روی Period/Length های پایین تری تنظیم کنیم. Period اندیکاتور آر اس آی به صورت پیش فرض روی 14 تنظیم است اما شما می توانید برای نوسان گیری، آن را روی 2 قرار دهید. با این کار شما می توانید سیگنال ها را زودتر دریافت کنید و اصطلاحاً آر اس آی برای شما Fast باشد.

اما تنظیمات دیگری که باید تغییر دهید، تنظیم خطوط Overbuy و Oversell است. برای نوسان گیری یا اسکالپ، ما تنظیمات بسیار متعددی برای آر اس آی داریم. برای مثال، می توانید Overbuy را روی 90 و Oversell را روی 10 تنظیم کنید و Period را روی 2 بگذارید.

یکی دیگر از تنظیمات برای نوسان گیری، تنظیم Overbuy روی 95 و Oversell روی 5 و یا تنظیم Overbuy روی 97 و Oversell روی 3 می باشد (Period= 2). این تنظیمات بسیار حساس تر است و سیگنال های خرید و فروش کمتری را به شما میدهد اما اگر سیگنالی بدهد، به احتمال زیاد صحیح است.

برای این استراتژی ها بهتر است از EMA نیز استفاده کنید و آن را روی 34 تنیم کنید تا دقت کار شما را بالاتر ببرد. سعی کنید تا سیگنال ها را هم با RSI و هم EMA بررسی کنید.

ترفند های RSI

  • با آر اس آی می توانید خط روند بکشید. خط روند را اغلب روی نمودار می کشند اما آر اس ای این قابلیت را دارد که روی آن خط روند تنظیم کنید و بنابراین خطوط حمایت و مقاومت را ترسیم کنید.
  • با اجرای دو آر اس آی می توانید تحلیل دقیق تری داشته باشید. دو آر اس آی اجرا کنید و تنظیمات Period آن ها را تغییر دهید. یکی را با دوره ی پایین تر (مثلاً 2) و دیگری را با دوره ی بالاتر (مثلاً 12) قرار دهید. این گونه است که دو آر اس آی تند و کند خواهید داشت. آر اس آی که دوره یکوتاه تری دارد، تند تر سیگنال ها را به شما نشان می دهد و آر اس آی که دوره ی بلندتری دارد، کمی دیر تر به شما نشان میدهد. اکنون می تواند با کراس این دو آر اس آی، سیگنال دریافت کنید.
  • می توانید با آر اس آی واگرایی ها را تشخیص دهید اما اگر تشخیص این خطوط برای شما سخت است، می توانید از RSI Divergence Indicator استفاده کنید. اندیکاتور RSI Divergence برای شما خطوط واگرایی (مخفی و معمولی) را به صورت خودکار تنظیم می کند

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

80%

رضایت کاربران

5 رای

بنر دوم سوداموز

حامد مهدوی

1 سال پیش

سلام خیلی مختصر و مفید بود تاکنون به یاد ندارم که اینقدر مختصر و مفید و تمییز کار کرده باشن همین مسیر رو ادامه بدید بحث واگرایی بسیار کلیدی است و کمتر کسی به اهمیت آن پی برده اگه فیلتری می شناسید ممنون میشم معرفی کنید

-- پاسخ : دوست عزیز سلام . لطف دارید شما . باعث افتخار ما هستش که براتون مفید بود .

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

1 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image