نحوه کار با اندیکاتور RSI

نحوه کار با اندیکاتور RSI

9957

بازدید

2

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

نحوه کار با اندیکاتور RSI

نحوه کار با اندیکاتور RSI را در این آموزش برای شما آورده ایم. اندیکاتور RSI یکی از مهم ترین اندیکاتورها است که به عنوان چاشنی اندیکاتورها شناخته می شود. یعنی شما در اغلب استراتژی ها و کار با اندیکاتورهای

70%

رضایت کاربران

نویسنده

محمد ابراهیمی

دسته بندی

مقاله

سطح

پیشرفته

کار با اندیکاتور RSI بسیار ساده است و اگر مبتدی هستید، به راحتی و پس از چند تمرین کوتاه می توانید کار با این اندیکاتور را یاد بگیرید. برای یادگیری نحوه ی کار با اندیکاتور RSI می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید:

نحوه کار با اندیکاتور RSI

نحوه کار با اندیکاتور RSI

نحوه کار با اندیکاتور RSI را در این آموزش برای شما آورده ایم. اندیکاتور RSI یکی از مهم ترین اندیکاتورها است که به عنوان چاشنی اندیکاتورها شناخته می شود. یعنی شما در اغلب استراتژی ها و کار با اندیکاتورهای دیگر، از اندیکاتور RSI نیز استفاده می کنید. RSI می تواند با اندیکاتورهای تلفیق شود و به شما استراتژی های متعددی را بدهد. اغلب تریدرها از اندیکاتور RSI در معاملات خود و به دست آوردن سیگنال های معاملاتی و یا تشخیص خط روند استفاده می کنند.

نحوه کار با اندیکاتور RSI

مقادیر اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI دارای 3 مقدار اصلی است. البته تمامی این مقادیر به صورت پیش فرض از قبل تنظیم شده است و شما می توانید بدون تغییر در آن، فقط با اجرای اندیکاتور RSI از آن استفاده کنید. سه تنظیم اصلی اندیکاتور RSI به شکل زیر است:

Period/Length: 14

Overbuy: 70

Oversell: 30

Source: Close

بهترین تنظیمات RSI

هر استراتژی که شما برای ترید کردن بر می گزینید (اگر اندیکاتور RSI استفاده کنید)، می تواند تنظیمات مختلفی داشته باشد و نمی توان گفت که کدام تنظیمات برای شما بهتر است. برای مثال برای معاملات بلند مدت، RSI می تواند چندین تنظیمات متعدد داشته باشد و این تنظیمات، قطعاً با تنظیمات RSI برای معاملات اسکالپ یا نوسان گیری متفاوت است. بنابراین باید با توجه به استراتژی انتخابی خود، تنظیمات مناسب را نیز برگزینید.

دانلود اندیکاتور RSI

اندیکاتور RSI به صورت پیش فرض روی پلتفرم هایی نظیر متاتریدر، مفیدترید و تریدینگ ویو وجود دارد. اما اگر می خواهید آن را دانلود کنید و در پلتفرم دیگری قرار دهید، می توانید از این لینک اقدام کنید:

تنظیمات اندیکاتور RSI در مفید تریدر

مفید تریدر که بر پایه ی متاتریدر 5 است، نسخه ی بومی شده ی متاریدر 5 است که در اختیار معامله گران و تریدرهای بازار بورس ایران از سمت کارگزاری مفید ایجاد شده است.

برای دسترسی به اندیکاتور RSI در مفید تریدر می توانید از این مسیر اقدام کنید:

Indicators/ Oscillators/ Relative Strength Index

نحوه کار با اندیکاتور RSI

آر اس آی در تریدینگ ویو

آر اس آی در تریدینگ ویو نیز یکی دیگر از راه های دسترسی به این اندیکاتور است. تریدینگ ویدو یا Trading View یکی از پلتفرم های معاملاتی مارکت هایی نظیر فارکس و ارزهای دیجیتال است که انواع بسیار متعددی از اندیکاتورها را در خود دارد. می توانید با مراجعه به قسمت Indicators در تریدینگ ویو و سرچ RSI، این اندیکاتور را پیدا و اجرا کنید.

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

70%

رضایت کاربران

39 رای

بنر اقای سید امیر حسین
بنر دوم سوداموز

جواد

9 ماه پیش

پیشنهاد نمیکنم

جالب نبود

صادق

10 ماه پیش

پیشنهاد نمیکنم

بدرد نخور

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

2 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image