مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ( چگونگی خرید و فروش سهم ) با استاد افضلیان

مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ( چگونگی خرید و فروش سهم ) با استاد افضلیان

660

بازدید

0

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ( چگونگی خرید و فروش سهم ) با استاد افضلیان

اولین نکته ای که باید به آن دقت داشت آن است که اولویت اول هر سرمایه گذاری بعد از ورود به بازار سرمایه ، حفظ سرمایه است. یعنی در مرحله اول

60%

رضایت کاربران

نویسنده

محمد ابراهیمی

دسته بندی

مقاله

سطح

پیشرفته

مبانی سرمایه گذاری موفق دربورس ( چگونه  خرید و فروش سهم ) با استاد افضلیان

اگر شما هم مثل ما، دنبال موفقیت در بازار سرمایه هستید، باید مبانی سرمایه گذاری را فوت آب شوید!!! البته کار سختی نیست، فقط کافی است مقاله و ویدئوی زیر را که استاد افضلیان در دو جلسه ارائه داده اند، مشاهد نمایید. با ما همراه باشید...

مبانی سرمایه گذاری موفق دربورس ( چگونه  خرید و فروش سهم ) با استاد افضلیان

جلسه اول:

اولین نکته ای که باید به آن دقت داشت آن است که اولویت اول هر سرمایه گذاری بعد از ورود به بازار سرمایه، حفظ سرمایه است. یعنی در مرحله اول باید سرمایه خود را حفظ کنیم، سپس در مرحله بعد به فکر کسب سود باشیم.

abzaremoamelat

ابزارهای معاملاتی:

اوراق های قابل معامله در بورس: یک دسته از این سهام ها، اوراق در بورس هستند و دسته دیگری از این سهام ها، اوراق با درآمد ثابت هستند.

  • صندوق های قابل معامله در بورس: به عنوان مثال، شرکت یا یک نهاد مالی، صندوقی تشکیل می دهد با دارایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان. این صندوق در ابتدا باید ماهیت خود را مشخص کند که جزو کدام یک از صندوق های معامله ای از قبیل صندوق قابل معامله در سهام یا صندوق قابل معامله در سهام با بازدهی ثابت است. سپس، درطی یک بازه زمانی مثلا چهار یا پنج روزه، اقدام به پذیره نویسی می کند.
  •  
  • seke
  • خرید و فروش سکه در بورس: باید در نظر داشت که قیمت سکه به دو عامل مهم بستگی خواهد داشت :

1- قیمت دلار

2- نرخ جهانی اونس

برای تعیین نرخ ذاتی سکه یا طلا، از فرمول روبه رو استفاده می کنیم: نرخ اونس جهانی ضربدر نرخ دلار ضربدر 23.53 ضربدر ارزش افزوده آن به علاوه حق ضرب سکه

حال باید دانست که کاربرد این موضوع چیست؟ برای مثال شما پیش بینی می کنید که قیمت دلار افزایش پیدا میکند، اما به دلیل یک سری از محدودیت ها، امکان خرید دلار برای شما میسر نیست. حال شما این سکه را، همانند سهام در بورس خریداری می کنید. در این جا دو حالت برای خرید و فروش سکه در بورس برای شما به وجود می آید:

  • حالت اول خرید به صورت آنلاین است که به آن حواله سکه می گویند. چنانچه در ماه های آینده، شما پیش بینی کردید که قیمت سکه افزایش پیدا خواهد کرد، در آن زمان اقدام به فروش آن سکه خواهید کرد.
  • حالت دوم صندوق های سرمایه گذاری در طلا است، بدین صورت که بخش عمده این صندوق ها را طلا، و مقدار کمی از آن را اوراق در بر می گیرد. ویژگی خاصی که این صندوق ها نسبت به خرید و فروش طلا در بازار آزاد دارند، این است که ریسک سرمایه گذاری کمتری دارند.

NAV ابطال چیست:

هنگامی که دارایی های صندوق را تقسیم بر تعداد واحدهای سرمایه گذاری آن کنیم، عددی به دست می آید که به آن ‏nav یا خالص ارزش دارایی هر صندوق، که همان ارزش ذاتی صندوق است، می گویند. به عنوان مثال، اگر پیش بینی کنیم که قیمت سکه افزایش پیدا خواهد کرد، در نتیجه قیمت صندوق طلا هم افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین، از خرید منصرف خواهیم شد؛ که این به عنوان nav ابطال شما، نامیده می شود.

nav

شما عزیزان میتوانید برای مشاهده ویدئو جلسه اول مبانی بورس استاد افضلیان، از فیلم زیر استفاده نمایید:

جلسه دوم:

estelahat

اصطلاحات بازار سرمایه:

سهام: سندی است که نشان دهنده ی درصد مالکیت سرمایه گذار از یک شرکت، و مقدار سود و مزایای دیگری است که از این شراکت عاید سرمایه گذار می شود.

  • نماد معاملاتی:  شرکت هایی که در بورس عرضه می شوند، دارای یک بخش یا یک کلمه ی اختصاری هستند که با آن کلمه یا بخش، به اختصار، توضیحی در مورد نوع فعالیت آن شرکت داده می شود. به عنوان مثال،  در شرکت خپارس، حرف خ ، به معنای گروه خودروسازی و یا حرف د به معنای گروه دارویی می باشد، در واقع حرف اول، اختصاری از عملکرد آن صنعت است.
  • دامنه نوسان قیمت: به بیان ساده، حد اقل سهام یک شرکت، از یک قیمت خاصی نمی تواند کمتر باشد؛ و از یک قیمت خاصی نیز نمی تواند بیشتر بشود. پایه قیمت اغلب شرکتهایی که در بورس هستند، مثبت و منفی ۵ درصد است. شرکتهایی که در بازار پایه فرابورس، از نوع الف و ب هستند، دامنه نوسانشان، مثبت و منفی ۱۰ درصد است.  شرکت هایی که در بازار پایه فرابورس، از نوع بازارجیم هستند، دامنه نوسان آنها نامحدود است. یعنی از یک تا ۹۹۹۹
  • صف خرید: زمانی که حجم تقاضا در بالاترین قیمت قرار بگیرد، اصطلاحا گفته می شود که صف خرید برای آن تشکیل شده است.
  • صف فروش: زمانی که عرضه یک سهم در پایین ترین قیمت روزانه اتفاق بیافتد، اصطلاحا به آن صف فروش می گویند. و این بدان معنا است که فشار فروش بر روی نماد شرکت، افزایش پیدا می کند.

وضعیت نمادهای معاملاتی:

از ساعت 8:30 صبح تا ساعت 9 صبح، مرحله پیش گشایش نامیده می شود. ساعت 9 را مرحله گشایش، و از ساعت 9 تا ساعت 12:30 را مرحله حراج پیوسته می نامند.

  • در معاملات بورسی سه حالت وجود دارد:

1- زمانی که معاملات وضعیت مجاز دارند.

2– زمانی که وضعیت معاملات ممنوع و متوقف است.

3- وضعیت مجاز، یا محفوظ.

شما عزیزان، برای مشاهده کامل ویدئوی جلسه دوم مبانی بورس استاد افضلیان، می توانید از فیلم زیر استفاده نمایید:

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

60%

رضایت کاربران

1 رای

بنر اقای سید امیر حسین
بنر دوم سوداموز

اولین نفر تجربه ات رو ثبت کن

ثبت حتی یک نظر ، میتواند کیفیت خدمات سود آموز را برای هزاران تریدر افزایش دهد .

اولین نفر باشید

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

0 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image