مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ( الفبای بورس ) با استاد مهدی فاضلیان

مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ( الفبای بورس ) با استاد مهدی فاضلیان

785

بازدید

0

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ( الفبای بورس ) با استاد مهدی فاضلیان

در جوامع تورمی، مقدار و میزان درآمد افراد کم و به عبارتی ورود آن به صورت لاک پشتی است. و بر عکس، میزان هزینه ها بالا، یا به عبارتی به صورت خرگوشی است. در حقیقت، ورودی پول پایین و خروجی پول، بالا است. در چنین شرایطی، بهترین

67%

رضایت کاربران

نویسنده

طاها حسینی

دسته بندی

مقاله

سطح

پیشرفته

مبانی سرمایه گذاری موفق در بورس ( الفبای بورس ) با استاد مهدی فاضلیان

به نظر شما چرا سرمایه گذاری کنیم؟ در جوامع تورمی، مقدار و میزان درآمد افراد کم و به عبارتی ورود آن به صورت لاک پشتی است. و بر عکس، میزان هزینه ها بالا، یا به عبارتی به صورت خرگوشی است. در حقیقت، ورودی پول پایین و خروجی پول، بالا است. در چنین شرایطی، بهترین کار این است که با یک سرمایه گذاری درست، میزان ریسک خود را کاهش دهیم و همگام با بازار پیش رویم.

اما اگر شما هم قصد یادگیری اصول اولیه سرمایه گذاری را دارید، با ادامه مقاله همراه باشید:

sarmayegozari

در ابتدای مقاله؛ گفتیم که بهرتین راه برای حفظ و حتی افزایش سرمایه، در جوامع تورمی، سرمایه گذاری در بازار بورس است. اما نکته مهم آن است که بازار سرمایه، بازار فعالیت یکی دو روز نیست و باید دیدگاه شما، میان مدت و بلند مدت باشد. عمده ی افرادی که در این بازار زیان می کنند، افرادی هستند که دانش کافی برای سرمایه گذاری در بازار را ندارند و صرفا برمبنای بخت و اقبال سرمایه گذاری می کنند.

حال اگر شما، به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت و میان مدت هستید، بهترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در بازار بورس و بازار ارز می باشد. دلیل آنهم در تصاویر زیر :))

nemodar

بازدهی بازارهای مختلف در ده سال اخیر

hefzesarmaye

مزایای سرمایه گذاری در بورس

اما چطور باید در بورس سرمایه گذاری کنیم؟ با ما همراه باشید...

نحوه سرمایه گذاری در بازار سرمایه:

در بازار سرمایه به دو روش می توانید سرمایه گذاری کنید:

1- روش مستقیم: در این روش، شما به وسیله سیستم خود، به صورت آنلاین و در یک بازه زمانی مشخص، قیمت سهام شرکت ها را بررسی  و تحلیل کرده، و تصمیم به خرید و فروش سهام می کنید. قطعا این بررسی با تحلیل های موجود، از جمله تحلیل بنیادی و تحلیل فاندامنتال میسر می باشد.

2- روش غیر مستقیم: روش غیر مستقیم برای سرمایه گذارانی مناسب است که زمان بررسی و تحلیل ندارند، ولی تمایل دارند که در بازارهایی تحت عنوان صندوق های سرمایه گذاری مشترک یا سبد گردان های اختصاصی، سرمایه گذاری کنند.

raveshe sarmayegozari

مراحل روش مستقیم:

درابتدای کار باید کد معاملاتی را دریافت کنید. برای این منظور باید به کارگزاری هایی مانند کارگزاری مفید و آگاه مراجعه کنید.

انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترک:

  • صندوق های در سهام:

به این صندوق ها، صندوق های ریسکی نیز اطلاق می شود. این صندوق ها سهام های مختلفی را در سبد خود می گنجانند.

  • صندوق های با درآمد ثابت:

این صندوق ها، همانند بانک ها هستند. یعنی شما مبلغی سرمایه گذاری کرده و سود معینی را دریافت خواهید کرد. با این تفاوت که سودی که از بانک دریافت می کنید، 17 یا 18 درصد است، ولی در این صندوق ها شما می توانید سود بیشتری دریافت کنید.

  • صندوق های مختلط:

این صندوق ها، ترکیبی از صندوق در سهام و صندوق های با درآمد ثابت هستند. یعنی در این صندوق ها، هم سهام وجود دارد، و هم اوراق مشارکت. میزان درآمد درصندوق های مختلط، می تواند از صندوق های با درآمد ثابت کمتر و یا بیشتر باشد.

sandoqesarmaye

سبد گردانی اختصاصی:

اگر شما میزان سرمایه زیادی دارید، برای مثال ۲۰۰ یا ۳۰۰ میلیون پول نقد، در این صورت شما نیاز به یک تیم تحلیلی دارید که به صورت اختصاصی برای شما سبد گردانی کنند. نحوه کار این سبد گردانی ها به این صورت است که اگر سود شما تا سقف ۲۰ درصد باشد، هیچ کارمزدی برای شما در این سبد گردانی گرفته نمی شود. ولی اگر سود شما از ۲۰ درصد بالاتر باشد، ۲۰ درصد از آن بازدهی را از درآمد آن صندوق دریافت می کنند.

sabadgardan

معیار انتخاب سبد گردان مناسب

تایم های معاملاتی در بازار:

در حال حاضر امکان انجام معاملات از ساعت ۹ تا ساعت ۱۲ و نیم روزهای شنبه تا چهارشنبه اتفاق می افتد و روزهای تعطیل رسمی معامله ای انجام نمی پذیرد.

شما عزیزان، می توانید برای مشاهده کامل این آموزش، از فیلم زیر استفاده نمایید:

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

67%

رضایت کاربران

3 رای

بنر اقای سید امیر حسین
بنر دوم سوداموز

اولین نفر تجربه ات رو ثبت کن

ثبت حتی یک نظر ، میتواند کیفیت خدمات سود آموز را برای هزاران تریدر افزایش دهد .

اولین نفر باشید

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

0 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image