بنر بروکر ایکسچف

چگونگی سرمایه گذاری در طلا و سکه از طریق بورس؛ مدرس: استاد مهدی افضلیان

چگونگی سرمایه گذاری در طلا و سکه از طریق بورس؛ مدرس: استاد مهدی افضلیان

1251

بازدید

1

نظر

زمان مطالعه

5 دقیقه

چگونگی سرمایه گذاری در طلا و سکه از طریق بورس؛ مدرس: استاد مهدی افضلیان

گاهی اوقات، سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در بازار بورس ندارند و یا احساس می کنند که بازار، کشش کافی و مورد نیاز را دارا نیست. به

55%

رضایت کاربران

نویسنده

محمد ابراهیمی

دسته بندی

مقاله

سطح

پیشرفته

چگونگی سرمایه گذاری در طلا و سکه از طریق بورس؛ مدرس: استاد مهدی افضلیان

گاهی اوقات، سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در بازار بورس ندارند و یا احساس می کنند که بازار، کشش کافی و مورد نیاز را دارا نیست. به همین خاطر در یک بازار موازی ، مانند طلا و سکه سرمایه گذاری می کنند. اما به چه طریق خرید و فروش سکه در بازار بورس انجام می شود؟ با مقاله زیر که استاد مهدی افضلیان به بررسی چگونگی سرمایه گذاری در طلا و سکه از طریق بورس می پردازند، همراه باشید...

افزایش قیمت سکه به دو عامل بستگی دارد:

1- قیمت دلار

2- نرخ جهانی اونس

زمانی که اونس جهانی را ضربدر نرخ دلار ضربدر بیست و سه ممیز پنجاه و سه ضربدر ارزش افزوده آن به علاوه حق ضرب سکه کنیم، ارزش یا قیمت ذاتی طلا بدست می آید.

نکته مهم که باید بدانیم کاربرد این موضوع است: طبق پیش بینی شما ممکن است در روزهای آینده، قیمت دلار افزایش پیدا کند، اما به دلیل یکسری از محدودیت ها امکان خرید دلار برای شما میسر نمی باشد. در این صورت، شما می توانید همانند سهام، دربازار بورس، سکه خریداری کنید.

به دو صورت می توانید اقدام به خرید و فروش سکه در بازار بورس کنید:

در حالت اول می توانید خرید و فروش خود را به صورت آنلاین انجام دهید، که به آن حواله سکه می گویند. سکه خریداری شده را می توانید در ماه های آینده و زمانی که قیمت سکه افزایش می یابد، با قیمت بالا تری بفروشید.

در حالت دوم از صندوق های سرمایه گذاری در طلا استفاده می کنید. بخش عمده ی این صندوق ها را طلا، و مقدار کمی از آن را اوراق بهادار تشکیل می دهد. ویژگی خاصی که این صندوق ها نسبت به خرید و فروش طلا در بازار آزاد دارند، ریسک کمتر آنها است. سرمایه گذاری در اوراق، ریسک کمتری نسبت به خرید و فروش سکه دارد. این صندوق ها پورتفولیوی متنوعی از دارایی ها را دارند. صندوق سرمایه گذاری طلای لوتوس، یک نمونه از این صندوق های سرمایه گذاری می باشد. ساعت معاملات این صندوق ها، از ساعت ۱۲ و نیم تا ساعت 1 ( به این تایم، اصطلاحا مرحله پیش گشایش می گویند )، و از ساعت یک تا ساعت سه و نیم، به صورت ناپیوسته می باشد.

فیلم کامل ویدیوی مقاله بالا:

شما سطح علمی این مقاله را چطور ارزیابی میکنید ؟

55%

رضایت کاربران

4 رای

بنر دوم سوداموز

10 ماه پیش

جناب واسه فروش فیلم آموزشی خرید طلا اتی رو دارین

ثبت دیدگاه

دیدگاه ها

1 دیدگاه

بدون نیاز به عضویت

پاسخگویی حداکثر 24 ساعت کاری

light image